Pages

Penting! Masalah baju T-Shirt diselesaikan!

Saturday, November 8, 2008


Laporan Pengawal Keselamatan UPSI.

Bitarasiswa 12 Nov – Isu kelewatan pemberian baju T-Shirt PERMAS buat semua ahli yang membeli telah Berjaya diselesaikan oleh pihak Majlis Tertinggi PERMAS dengan pihak pembekal iaitu pihak kilang dan agen yang terlibat. Pihak MT diketuai saudara Abu Haniffa Bin Haris (YDP PERMAS), saudara Eddy Safbree Bin Salim (Exco Kerohanian dan Perpaduan), saudara Ahmad Baihaqi Bin Mohammad Yunus (Exco Penerbitan dan Dokumentasi) dan saudari Syaiha Bin Sulaiman (Setiausaha) telah membuat perjumpaan dengan pihak pembekal dan juga pihak yang terlibat dalam urusan jual beli tersebut di pejabat persatuan semalam. Dalam keputusan mesyuarat secara majoriti MT telah bersetuju dengan sebulat suara untuk meminta bayaran ganti rugi diatas kelewatan dan beberapa faktor lain yang telah berlaku di pihak yang bertanggungjawab dalam masalah ini. Buat makluman ahli, semua keputusan yang di ambil adalah berdasarkan tuntutan dan aduan ahli sebelum ini.

Mengambil kesepakatan bersama, pihak kami telah sepakat untuk menuntut bayaran ganti rugi atas kesulitan yang terpaksa ditanggung oleh ahli atas kelewatan ini. Perbincangan berlangsung dalam suasana tenang walaupun kadangkala berlaku beberapa ketegangan dalam beberapa isu antara pihak pembekal, kilang dan orang tengah dengan MT yang terlibat. Buat makluman ahli, masalah berkaitan baju ini bukanlah dicetuskan atau secara sengajka ditimbulkan oleh pihak kami di Majlis Tertinggi persatuan, tetapi berpunca daripada pihak kilang dan pembekal itu sendiri. Walaupun pihak kami terpaksa menunggu dari jam 11 malam sehingga 7 pagi untuk perjumpaan dengan pihak yang terlibat, alhamdulillah dengan berkat kesabaran dan usaha kita bersama pada jam 7 pagi pihak pembekal dan kilang ‘memunculkan’ dirinya selepas suatu tempoh menunggu paling lama pernah kami lalui sepanjang hayat kami. Dalam perjumpaan tersebut, pihak kami telah cuba dengan seupaya yang mungkin untuk menuntut dan memperjuangkan hak anda. setelah mengambil kira beberapa factor dan menghalusi beberapa perkara, pihak pembekal dan kilang bersetuju dan akur untuk bertanggungjawab dalam melangsaikan ganti rugi kepada ahli yang terlibat.

Selepas mesyuarat selama hampir 3 jam, kata putus dicapai iaitu pihak kilang dan pembekal bersetuju untuk membayar sebanyak RM 5 bagi setiap helai baju yang ditempah. Alhamdulillah syukur kami panjatkan buat Ilahi atas kejayaan kami melaksanakan tanggungjawab dan amanah kami buat anda semua. Untuk itu, kami telah menetapkan tarikh dan tempoh masa sehingga hari selasa ini untuk pihak tersebut melunaskan tuntutan ganti rugi tersebut. Buat makluman semua, pihak kilang memaklumkan kain yang dugunakan itu adalah berkualiti walaupun kita meraguinya, kami berharap dengan persetujuan pihak mereka untuk berkompromi dan menyelesaikan perkara ini dengan sebaik mungkin diharapkan semua ahli dapat berpuas hati dalam perkara ini. Sekali lagi, ingin kami tegaskan, masalah kelewatan ini bukanlah disebabkan oleh pengurusan persatuan tetapi disebabkan pihak pembekal dan kilang. Untuk makluman semua, semua kuantiti dan jumlah baju sudah ditunaikan oleh pihak kilang dan kini berada dalam jagaan kami. Pemberian baju akan diberikan secepat mungkin bersama wang ganti rugi tersebut pada tarikh dan waktu yang akan dimaklumkan.

Oleh itu, diharapkan suara-suara sumbang yang mempertikaikan kredibiliti dan tanggungjawab kami yang dipilih dalam menjaga dan memperjuangkan hak anda tidak dipertikaikan dan kedengaran lagi. Usaha dan kejayaan ini adalah maklum balas kami dalam menjaga dan menjalankan tanggungjawab kami terhadap persatuan. Kami tidak menuntut sanjungan atau pujian melangit dalam menjalankan aspirasi persatuan. Tetapi cukuplah diberikan rasa hormat dan kepercayaan kepada kami dalam memperjuangkan kebajikan ahli dan persatuan. Segala kritikan, pandangan dan masalah yang dilalui ini memberi pengajaran dan pengalaman berguna kepada kami dan kita amnya dalam bepersatuan. Teruskan menyokong persatuan dalam menjadikan mahasiswa yang bitara buat aspirasi negara.

0 Komen: