Pages

MEMORI KEJOHANAN ANTARA FAKULTI (KESAFT 09)

Monday, February 16, 2009

Bersama sorakan penonton dan semangat berpasukan yang kuat, pasukan futsal yang dihantar oleh Persatuan Mahasiswa Sejarah telah berjaya menempa kejayaan memenangi Kejohanan Antara Fakulti 2009 (KESAFT) yang berakhir pada 15 Februari semalam. Pasukan PERMAS menggunakan nama Kuweng Boy menggabungkan pemain senior dan junior berjaya melangkah ke final dan seterusnya memenangi perlawanan tersebut dengan 1-0. Dibarisi oleh Izzat, Farizal, Essami, Naimmi, Angah, Faizal, Paijan, Firdaus dan Budin menunjukkan persembahan yang konsisten sepanjang kejohanan tersebut. Memenangi semua perlawanan ketika dalam kumpulan seterusnya melangkah ke pusingan kedua dan suku akhir. Menerima tentangan yang sengit dalam separuh akhir apabila sekadar seri 1-1 dengan pasukan Larom daripada Pendidikan Moral. Namun, Kuweng Boy berjaya menang dalam penentuan penalti. Pada final tersebut, mereka berhadapan dengan Pasukan Geografi daripada Pendidikan Geografi. Kuweng Boy berjaya memperolehi gol pada babak-babak terakhir melalui rembatan Naimmi.



Sementara itu, PERMAS turut memperlihatkan peningkatan dalam beberapa acara yang turut disertainya seperti bola tampar dan badminton. Pasukan bola tampar terpaksa berpuas hati di tempat keempat selepas tewas kepada Pendidikan Sekolah Rendah (PSR) dengan kiraan 27-25, 22-25 dan 8-15. Pasukan bola tampar PERMAS diwakili oleh Zahran, Kohar, Syarif, Syer, Azid, Izzat, Shahrul Reza dan Faizal.



Pasukan badminton turut menjadi tumpuan dalam kejohanan tersebut apabila regu perempuan PERMAS telah berjaya melangkah ke suku akhir. Diwakili oleh Fiza dan Syiqah, regu badminton perempuan meneruskan cabaran namun telah tewas kepada pasukan daripada Pendidikan Sains Sukan. Namun begitu, kesungguhan dan semangat daripada pasukan badminton PERMAS tidak dapat dipertikaikan lagi apabila berhempas pulas untuk menundukkan lawannya ketika pusingan kedua. Manakala regu badminton lelaki yang diwakili oleh Sabri terpaksa berpuas hati apabila tewas ketika melalui pusingan kedua.



Boleh dikatakan bahawa pasukan yang dihantar oleh PERMAS memperolehi pencapaian yang menakjubkan. Hal ini kerana komitmen dan semangat berpasukan yang ditonjolkan oleh setiap peserta amatlah menggalakkan. Justeru itu, seharusnya penglibatan dalam kejohanan ini mendapat sokongan daripada semua pihak pada masa akan datang. Penghargaan dan ucapan tahniah kepada semua MT PERMAS yang turut menyumbang dan memberi galakan kepada kejohanan ini. Eddy, Iza, Fiza, Syiqah, Norizan dan Abu Hanifah, terima kasih atas kerjasama dan sokongan anda. Semoga keikhlasan anda memperoleh ganjaran pahala daripada Allah. Tidak ketinggalan kepada peserta dan juga individu yang terlibat secara langsung dan tidak langsung dalam memastikan kejayaan dalam penyertaan KESAFT ini.

0 Komen: