Pages

PERHATIAN KEPADA SEMUA AHLI PERMAS

Wednesday, June 17, 2009

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Berikut adalah beberapa maklumat terbaru untuk sesi akademik 2009/2010. Diharap ahli PERMAS dapat memberi perhatian kepada beberapa perkara berikut:

1) Pendaftaran Semester

Permulaan semester 1 2009/2010, pendaftaran semester akan dibuat secara online bermula 1 Julai sehingga 6 Julai 2009. Anda diminta untuk membuka laman web Myupsi Portal untuk membuat pendaftaran semester dengan mengemaskini bahagian profile terutamanya pada bahagian no telefon dan alamat semasa. Proses mengemaskini profile yang lengkap akan membolehkan anda mencetak jadual waktu kuliah untuk semester hadapan. Perlu diingatkan, bahawasanya pendaftaran semester hanya selesai sepenuhnya sebaik sahaja anda mendapatkan jadual kuliah masing-masing menerusi Myupsi Portal.

Dengan sistem ini, pihak fakulti tidak akan memberi jadual kuliah yang biasanya diambil di pejabat fakulti masing-masing dan anda boleh membuat pendaftaran semester dalam tempoh 1-6 Julai 2009 biarpun tidak berada di UPSI. Sekiranya anda tidak melakukan online pendaftaran pada masa yang diberikan, anda perlu menjalani proses pendaftaran secara manual dengan merujuk ke bahagian fakulti.

2) Kuliah

Kuliah akan bermula pada 6 Julai 2009. Anda dinasihatkan merujuk jadual kuliah masing-masing, disamping memastikan diri hadir kuliah seperti biasa. Proses pengambilan kedatangan oleh pensyarah-pensyarah mengajar dan bagi 3 kali ketidakhadiran ke kuliah akan ditahan daripada menduduki peperiksaan.

3) Slip Keputusan Peperiksaan

Pengambilan slip keputusan peperiksaan akan bermula pada satu tempoh yang akan ditetapkan oleh fakulti dan anda boleh mendapatkannya di pejabat fakulti. Urusan pengambilan slip keputusan peperiksaan akan dibuat setelah bermulanya sesi kuliah.

4) Ulang Peperiksaan

Bagi pelajar yang mahu mengulang semula peperiksaan bagi subjek yang gagal, anda boleh berbuat demikian dengan mendapatkan kebenaran pensyarah yang mengajar subjek berkenaan dan membuat pendaftaran online semasa minggu tambah gugur.

Sumber:

Bahagian Peperiksaan dan Pendaftaran Akademik UPSI



Yang menjalankan tugas,

MT PERMAS SESI 2008/09

0 Komen: