Pages

Friday, September 11, 2009

09 SEPT 2009 – Persatuan Mahasiswa Sejarah Upsi (PERMAS) telah mengadakan satu majlis berbuka puasa di cafe bangunan bitarasiswa. Majlis bermula pada pukul 6.00 petang dan berlangsung selama 2 jam. Majlis turut dihadiri oleh timbalan Dekan Akademik Fakulti Sains Sosial dan Kemasyarakatan (FSSK). Selain itu Ketua Penyelaras Jabatan Sejarah FSSK, En Ahmad Zainuddin Husin turut hadir, disamping penasihat PERMAS iaitu En. Mohd Kamal B. Kamaruddin. Pensyarah-pensyarah Jabatan Sejarah juga turut kelihatan hadir bersama-sama memeriahkan Majlis Berbuka Puasa yang di anjurkan oleh PERMAS dengan kerjasama FSSK dan Jabatan Sejarah UPSI.

Mantan Yang di-Pertua Permas sesi 2008/09, Abu Hanifah bin Haris turut hadir untuk memberi sokongan kepada barisan PERMAS yang baru. Sebelum bermulanya majlis berbuka Puasa para hadirin disajikan dengan ceramah oleh Ustaz Mohd Attiullah bin Othman dari Jabatan Pengajian Islam FSSK. Ceramah beliau mengupas mengenai pembangunan rohani yang perlu ada dalam diri sebagai seorang bakal guru. Disamping itu, beliau turut mengupas erti sebenar berpuasa bagi umat islam yang menjalani ibadah puasa pada bulan ramadhan yang mulia ini.

Dianggarkan seramai 300 orang mahasiswa/i sejarah yang hadir untuk bersama-sama meraikan majlis Berbuka Puasa PERMAS pada hari tersebut yang terdiri daripada pelajar semester 1 hingga semester 7. Keadaan cuaca yang tidak mengizinkan pada petang tersebut tidak menjadi halangan kepada para mahasiswa/i untuk hadir meraikan majlis. Majlis berbuka puasa tersebut telah dirancang seawal bermulanya bulan ramadhan oleh barisan tertingi PERMAS dengan kejasama mahasiswa/i sejarah dari semester 4 sesi julai 2009/10

Kemeriahan majlis tersebut boleh dilihat sebagai satu sokongan padu daripada ahli-ahli PERMAS kepada Barisan Majlis Tertinggi PERMAS yang baru, diterajui oleh Eddy Safbree Bin Salim sebagai Presiden PERMAS sesi 2009/10. Diharapkan ahli-ahli PERMAS akan terus memberi sokongan kepada semua aktiviti yang dianjurkan oleh persatuan pada masa akan datang.

0 Komen: